Pages

Blog Archive

Ahad, 26 Jun 2011

Oh No!!! (should I drop it?)

Bismillahirrahmannirrahim...
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh....

apa khabar semua??? ana harap sihat selalu..huhuhu..
hai...dah lame tak update blog ni...apa-apa pun,ana nak konsgi (bukan cita Kongsi:Lu Langsi Lu Mati..tu aku dah tengok..:P) satu pengalaman yang agak menyedihkan....

I'm sorry for the blurred images.Taken from QNet JPN...thanks!

inilah hasil pembelajaran aku.....:'( agak menyedihkan bile tengok betul2 kat subjek ADD MATH... hu.....nak dikatekan bod*h,ntah la....aku x tau ape nk ckp...+.+ .... 8/100 in first test become 7/100 .....ya Allah.......................................................

lagi satu yang amat mengecewakan...English aku elok-elok dapat 70%,menurun secara mendadaknye menjadi 50%!!!! (oh no!!!)

kalau antum nak tau,apa tujuan aku ambik subjek yang penuh risiko ni... nilah jawapannya...

Cita2 aku ialah seorang ULAMA. Salah sorg yang mampu menjadi penyelamat umat akhir zaman.Tapi,aku ikut jugak pandangan seorang idola aku,Muhammad Bin Ahmad Zahid Al-Hafiz...yang juga bercita2 menjadi seorang ULAMA...
ULAMA tidak semestinya berdebat mengenai agama sahaja....
ya...aku juga hendak menimba ilmu mengenai agama dan kehidupan moden seperti akedemik untuk hidupku ini bagi memajukan diri,bangsa dan AGAMA khususnya...aku ingin menjadi seorang yang mahir dalam bidang agama dan kemahiran yang aku ada sekarang seperti ICT,macam seorang 'ULAMA Trendy' dari Indonesia...Ahmad Mustofa Bisri!!!



Ulama Mustofa Bisri a.k.a "Kyai Gaul" bersama aplikasi iPad yang diciptanya...

bukan sahaja iPad,Blackbery pon ade....beliau juga 'layan' tweeter beliau...jangan memain...

ya,aku inginkan seperti itu....para ulama pada zaman silam hanya pakai jer apa yang ada...seperti imam kita,Imam Syafie rahmatullahi alaih menulis kat atas kertas-kertas yang agak terbuang (tak silap ana...kalau salah,tolong betulkan..) tapi,kita pada zaman moden ni,Umat Islam pula kebanyakkannya menumpukan terhadap Alam SIBER...ya...itulah dia...teknologi moden dan kecanggihan yang ada,dibuatnya DAKWAH ISLAMIAH.....Alhamdulillah,moga Allah Ta'aala
memberkati usaha seperti ini...amin...

target aku lepas habis SPM ialah DARUL QURAN....sesambil tu,aku jugak nak menguasai pelbagai Ilmu ICT....takot2,dia mintak subjek ADD MATH pulak...(mungkin?) oh ya,ADD MATH jugak ada banyak perkaitannya dgn ilmu ICT...(mungkin?) seperti apa yang bapak aku cakap...Ilmu Programming....betul ker? wallahualam...........

selain itu,mari kita FLASHBACK pada zaman kegemilangan ISLAM yang lalu....kebanyakkan tokoh2 cendikiawan ISLAM seperti Al-Khawarizmi,Ibnu Sina,dan lain2 lagi,SEMUANYA TELAH MENGHAFAZ AL-QURAN 30 JUZUK SEBELUM MENDALAMI ILMU-ILMU LAIN!!! diulangi...HAFIZ AL-QURAN!!! MASYAALLAH!!!

Kita juga patut berbangga dan mencontohi mereka seperti AL-KHAWARIZMI yang merupakan PENGASAS bagi ilmu ALGEBRA...ya,ilmu yang TIDAK AKAN PUTUS SAMPAI SEKARANG...ilmu MATEMATIK yang sering digunapakai dalam membuat sebarang penyelesaian masalah...(tu pun dikatakan susah...ish...apalah akuni..)

Dan juga IBNU SINA,seorang DOKTOR AL-HAFIZ!!! banyak menemukan dan mengajarkan kaedah rawatan dan pembedahan....sehinggakan orang2 barat berebut2 nak ambik ilmu dia...MasyaAllah....

oh ya,lupa pulak nak bagitau....sebenarnya,dlm subjek MATH ni aku x power pon sebenarnya...dari UPSR sampai PMR dapat jer gred B.....aku cuba ambik subjek yang berisiko ini...dengan harapan,ade jugak yg membantu aku...tapi yang masalahnye......I'm IN LACK OF HELP MYSELF!!! OH NO!!! TOO LAZY!!!!!!!!

sesungguhnya,segala ilmu yang diberikan kepada kita,Allah Yang Maha Mengetahui Segalanya-lah yang beri....akan tetapi,kita adalah makhluk-Nya,tidak dapat menandingi luasnya Ilmu-Nya....SubhanaAllah...

so,cikgu aku dah ckp baru2 ni,

sape rasa dah tak boleh amik ADD MATH ni,drop SEKARANG.Jangan mase FORM 5 baru nak drop.Nanti menyesal...
begitulah....aku skrg tengah belajar 10 subjek...(syariah+perdagangan+addmath) tambah satu,TAHFIZ AL-QURAN...so...apa pandangan korang...komen2 jer ea kat sini...(jgn komen kat fesbuk,malu ah...:P)

Ya Allah,kaulah Yang Maha Menentukan...berikanlah aku yang terbaik untuk masa hadapan ku...berikanlah aku ilmu yang luas,rezeki yang halal dan kesungguhan dalam menuntut ilmu-Mu sepertimana kesungguhan para Ulama dalam menimba dan menyampaikan ilmu... kabulkanlah doaku,sesungguhnya hanya Kaulah Yang Maha Mendengar rintihanku ini...janganlah kau biarkan hambaMu ini sentiasa berada dalam kelalaian dan kelekaan dalam menjalani kehidupanku di dunia yang fana ini....Amin Yaa Rabbal A'lamin....:'(

Tiada ulasan:

Leave some comments...:)


ShoutMix chat widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

around the world who have seen...